Příloha 2
Agresivní obchodní praktiky
Obchodní praktiky jsou vždy považovány za agresivní, pokud podnikatel
a) vytváří dojem, že spotřebitel nemůže opustit provozovnu nebo místo,
kde je nabízen nebo prodáván výrobek nebo poskytována služba, bez uzavření smlouvy,
b) osobně navštíví spotřebitele v jeho bydlišti, ačkoli ho spotřebitel
vyzval, aby jeho bydliště opustil a nevracel se, s výjimkou vymáhání splatných smluvních
závazků způsobem, který je v souladu s příslušnými právními předpisy,
c) opakovaně činí spotřebiteli nevyžádané nabídky prostřednictvím telefonu,
faxu, elektronické pošty, nebo jiných prostředků přenosu na dálku, s výjimkou vymáhání
splatných smluvních závazků způsobem, který je v souladu s příslušnými právními předpisy;
tím nejsou dotčena ustanovení § 2 odst. 1 písm. e) zákona č. 40/1995 Sb., v platném
znění a příslušná ustanovení zákona č. 480/2004 Sb. a zákona č. 101/2000 Sb.,
d) požaduje na spotřebiteli, aby při uplatňování práva vyplývajícího z
pojistné smlouvy předložil doklady, které nelze při posuzování oprávněnosti nároku
pokládat za důvodné nebo neodpovídá na korespondenci, aby odradil spotřebitele od
uplatnění práv vyplývajících ze smlouvy,
e) prostřednictvím reklamy přímo nabádá děti, aby si nabízené výrobky nebo
služby koupily nebo aby k jejich koupi přesvědčily dospělou osobu,
f) požaduje na spotřebiteli okamžitou nebo odloženou platbu za výrobky
nebo služby, které mu dodal, ačkoli si je spotřebitel neobjednal nebo požaduje vrácení
či uschování nevyžádaných výrobků, nejedná-li se o náhradní dodávku podle předem
uzavřené smlouvy,
g) prohlašuje, že pokud si spotřebitel výrobek nebo službu nekoupí, ohrozí
tím jeho podnikání, pracovní místo nebo existenci, nebo
h) vytváří klamný dojem, že spotřebitel vyhrál nebo vyhraje, pokud bude
jednat určitým způsobem, ačkoli ve skutečnosti žádná taková výhra nebo výhoda neexistuje
nebo pro získání výhry nebo výhody musí spotřebitel vynaložit finanční prostředky
nebo jiné výdaje.